Köpvillkor


Betalning
Betalning av Boatels produkter sker via PayPals betalsystem. Med PayPal handlar Du snabbt, enkelt och säkert. PayPal är en globalt ledande betalningstjänst och är ett tryggt och snabbt sätt för att betala och ta betalt på nätet. Med PayPal kan man betala och överföra pengar utan att avslöja sina betalningsuppgifter och dessutom flexibelt genom att man kan välja hur man vill betala. Med PayPal-betalningar kan man också få PayPals köparskydd och säljarskydd (enligt gällande regler och villkor). Med över 192 miljoner aktiva PayPal-konton på över 200 marknader och i 25 valutor över hela världen bidrar PayPal till att göra global handel möjlig. PayPal grundades 1998 och företaget har kontor över hela världen, också i Skandinavien. För mer information om PayPal, besök hemsidan www.paypal.se.

Köp av varor

  • Klicka på KÖP-knappen för den produkt som Du vill köpa.
  • Du länkas då till PayPals webbplats och varan inkluderas i kundvagnen.
  • I kundvagnen kan Du sedan välja önskat antal av varan.
  • Om Du vill köpa andra produkter ur Boatels sortiment kan Du göra det genom att klicka på "Fortsätt handla" och kommer då åter till Boatels hemsida där Du kan välja fler produkter. Varor som Du köper läggs till i kundvagnen.
  • I kundvagnen visas en sammanställning av hela ordern. Där listas vilka varor som beställningen omfattar med produktnamn, pris samt momsbelopp, antal och beställningens totalsumma.
  • För att ändra något i Din order kan Du göra det i kundvagnen, innan Du går vidare till betalningen.
  • Välj att betala med PayPal-konto eller med kortbetalning.
  • Fyll i Dina telefon- och adressuppgifter för leverans, samt Din e-post och ev. kortuppgifter. Bekräfta betalningen.
  • Du får sedan ett kvitto till den e-postadress som uppgetts i beställningen. Innehållet av Din order finns redovisad på kvittot och vi rekommenderar att Du sparar detta som en framtida referens.
  • Efter att betalningen är utförd skickas ordern vidare till Boatel och vi skickar då en orderbekräftelse till Din e-postadress.
  • Dina varor levereras enligt informationen i orderbekräftelsen.


Priser och moms
Priserna på våra varor anges i svenska kronor inklusive moms.

Utländsk valuta
Vid köp av varor där man önskar betala i en annan valuta än svenska kronor används PayPals växlingstjänst. Man väljer i kundvagnen den valuta som man vill betala med. För denna tjänst tillkommer en växlingsavgift.

Fri frakt
För leveranser inom Sverige är frakten gratis. Vid försändelser utomlands tillkommer en fraktkostnad, som då läggs till ordern i kundvagnen.

Leveranstider
Boatel strävar efter att leverera en beställd vara så fort som möjligt. Normalt levereras Din beställning inom 14 dagar. Mer utförlig information erhålles i orderbekräftelsen som skickas till beställarens epost-adress. Vid mottagen leverans ska du som kund kontrollera varorna och att antalet stämmer överens med vad du har beställt. Om någonting inte stämmer ska du omgående meddela detta till Boatel.

14 dagars ångerrätt
Du har alltid 14 dagars ångerrätt från det att Du har tagit emot Din vara, detta enligt distansavtalslagen. Väljer Du att returnera Din vara inom 14 dagar svarar Du för returfrakten. Ångerrätten gäller inte våra företagskunder utan här gäller köplagens villkor.

Regler vid retur gällande ångerrätt
Följande måste uppfyllas vid åberopade av ångerrätt:
- Kvittot skall bifogas med returen.
- Produkten skall ej vara använd eller trasig.
- Vid retur skall produkten vara komplett med samtliga tillbehör.

Outlösta paket
Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Paket som inte har hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds till Boatel. Om detta sker får Du själv betala returfrakten, samt en avgift för administration och hantering.

Garanti
Boatel ger ett års garanti på samtliga sina produkter. Garantin gäller under förutsättning att varan har installerats och brukats enligt de anvisningar som följer med produkten. Vid garantireparation står vi för frakten. Tag kontakt med oss så ger vi information om hur Du skall gå tillväga.

Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har Du tre års reklamationsrätt från det att Du har köpt Din produkt. Du måste lämna ett meddelande om felet "inom skälig tid" efter det att Du har upptäckt det. Om Du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det har skett i rätt tid, enligt konsumentköplagen. Skälig tid kan emellertid vara längre än två månader. Som regel är det en giltig ursäkt om Du har haft förhinder, exempelvis om Du har varit sjuk eller bortrest. Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt. När det har gått mer än sex månader efter köpet är det Du, som köpare, som måste kunna bevisa att felet fanns från början. Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att Du har tagit emot varan. Läs mer om Konsumentköplagen på Konsumentverkets hemsida. Konsumentköplagen, Konsumenttjänstlagen och Distanslagen.

Support och tillgänglighet
På webbplatsens kontaktsida hittar Du de uppgifter till Boatel som behövs för att nå oss. Vi försöker alltid att svara inom 48 timmar.